Avui hem vist unes quantes vinyetes, que podriem utilitzar en un futur per orientar als pares. Les vinyetes parlen de la inmensa majoria de tecnologies que d'un dia per l' altre ja són velles i també fan referència a la ignorància per part dels adults en el tema dels TIC. Per aquest motiu les persones anteriors a l'any 1996 es podrien considerar inmigrants digitals mentres que les persones posteriors son considerades natives del TIC. Les escoles espanyoles, les pitjos del món desenvolupat i el motiu principal d'aquesta situació són els pares (no tenen temps) , l'administració (no tenen pressupost) i els mestres (no tenen pàciencia).
Un cop passades les vinyetes hem vist un power point, el qual especifica els beneficis i riscos del TIC. Els beneficis: accés immediat a la informació, compartir informació, intercanviar idees i opinions, comunicar-nos. Els Riscos: Comerç electrònic, contigut il·legal, conductes addictives. Les recomenacions per a els pares a casa: no poden tenir l'ordinador encès, quant començen a navegar els més petits seria convenient que nomès pels favoritos escollits previament pels pares, perquè els nens no vegin contigut no desitjat. Un horari pactat i controlat per les dues parts.
Hem de començar a protegir als nens de les noves tecnologies, ja que en Josep Maria ens ha explicat el cas d'una nena de 13 anys que va ser victima d'una broma sense cap gràcia. Aquesta tenia un fotolog amb fotos de tota mena i un nen va aprofitar una d'ellas per anunciar a la nena d'una forma obscena. En aquests casos és important recurir: Protegeles.com (associacions en defensa del menor).
Per acabar la part teorica hem parlat d'alguns dels programes que utilitzem a l'ordinador: Emule, Ares, Azoreus, Xats i Messenger i per últim del Fotologs.
Desprès en la part més pràctica hem fet un album de fotos amb música, jo he escollit fotografies dels meus nebots (Ignacio i Daniel). M'ha agradat molt fer aquest album, perquè són preciosos!!!!!
http://emma.espua.googlepages.com/misimgenes.swf
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada