Avui hem visitat els tres portals educatius institucionals principals:
- Gencat (Departament d'educació): és totalment institucional i trobem una serie de noticies destinades a l'educació.
- XTEC ( portal del professorat): adreçat al professorat on trobem recursos per aquests. El món educatiu i la consellera d'Educació es troba aquí.
- Edu365.cat ( portal de l'alumnat i les famílies ).
Desprès hem triat cinc activitats de l'Edu365 d'infantil que més ens han cridat l'atenció.
En aquestes pàgines trobem diferents jocs, en els que es desenvolupa diverses destresses:
La bruixa
En aquesta pàgina trobem el joc anomenat “La bruixa” que consiteix en desplaçar el ratolí amunt i abaix perquè la bruixa no toqui amb els estels. Areas que treballa: psicomotricitat fina, atenció, rapidesa. Destreses necessàries són moure el ratolí, coordinació oculo-manual i atenció.
El pollet
Aquest joc consiteix en desplaçar amb el ratolí un cuc d’un costat a un altre i de davant a enderrera travessant un laberint. Areas que treballa: psicomotricitat fina, observació, paciència, atenció, rapidesa en el moviment, discriminació auditiva. Les destreses necessàries són moure el ratolí, coordinació oculo-manual.
Música :Videoclips infantils
En aquesta pàgina trobem sis videoclips: la gallina ponicana, el lleó no em fa por, peix peixet, a comprar peix, una mosca volava per la llum, i finalment, el gall i la gallina. Cadascun dels videoclips ofereix als infants la possibilitat d'escoltar, llegir i d'interpretar las imatges. Fins i tot, els infants poden conèixer els autors que les interpreten.
Cap a on?
En aquesta pàgina trobem el joc anomenat “El cotxe” que consiteix en teclejar les fletxes del teclat d’un costat a un altre evitant els obstacles del camí.
Areas que treballa: psicomotricitat fina, atenció, percepció visual, reconeixement d'obstacles i rapidesa visual.
Destreses necessàries són teclejar les fletxes del teclat i coordinació
oculo-manual.
Dibuixar i pintar
El joc consisteixen en pintar amb diversos colors els diferents ambients. Areas que treballa: psicomotricitat fina, llenguatge plàstic, discriminació dels colors, atenció, imaginació i creativitat. Les destreses necessàries són moure el ratolí i la coordinació oculo-manual.
Al finalitzar la classe en Josep Maria tenia una petita sorpresa, un karaoke al nostre abast. Aquest reproductor permet escoltar la música amb una qualitat molt acceptable, seguir la lletra en pantalla, activar o desactivar independentment els instruments que componen el midi i amb una eina molt útil que ens permet variar el tempo de la melodia i la tonalitat de la mateixa per adequar-la millor a les característiques de la nostra veu. La utilització de la música com a recurs didàctic en educació no és una novetat, per aquest motiu penso que un karaoke amb aquestes característiques és un bon recurs.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada